اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟

شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵ ب.ظ

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟

هدف از فعالیت در سوشیال مدیا (social media)، برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان، به منظور معرفی و ارائه محصولات و خدمات است.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، یکی از زیر شاخه های بازاریابی دیجیتال است و برای موفقیت در این امر باید مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به درستی انجام دهید.

اما منظور از مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟

مدیریت شبکه های اجتماعی به معنی مدیریت تعامل و محتوای آنلاین از طریق  پیج (صفحات) شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرامInstagram، فیسبوک Facebook، لینکداین LinkedIn، توئیتر Twitter ، آپارات و ... است.

مدیریت شبکه های اجتماعی تنها محتوا گذاری در شبکه های اجتماعی نیست، بلکه شامل ارتباط با مخاطبان و یافتن فرصت های جدید به منظور افزایش شناخت  (Brnding)ودسترسی است.

بنابراین می توان از شبکه های اجتماعی برای برندسازی یک محصول و یا کسب و کار در بازاریابی اینترنتی استفاده کرد.

در واقع می توان گفت به استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور تبلیغ و ارائه محصولات و کسب و کار خود، بازاریابی شبکه های اجتماعی می گویند.

در حال حاضر شبکه های اجتماعی کمک فراوانی به سئو و افزایش ترافیک سایت می کنند.

بیش از ۶۸٪ کاربران اینترنت، عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و روزانه پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنند.

ایجاد محتوایی که در عین ارزشمندی، توجه مخاطب را به خود جلب کند، از جمله‌ چالشهای برندهاست.

 

اهداف استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

افزایش بازدید وب سایت

دریافت بازخورد و ارتباط با مشتریان درباره محصول و خدمات

برندسازی

تغییر و تحول در کسب و کار

جذب مشتری از طریق نام برند

دریافت بک لینک و افزایش اعتبار سایت

شرکت سی یو وب با ارائه محتوای هدفمند، مناسب و هوشمندانه برای هر شبکه اجتماعی، نیاز ها و خواسته های شما را برآورده می کنند.

انتخاب پلتفرم مناسب شبکه اجتماعی

قبل از شروع برنامه ریزی برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود، باید مناسب ترین پلتفرم را برای تجارت خود انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی اجمالی چند شبکه اجتماعی پرطرفدار می پردازیم:

Instagram اینستاگرام:

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عالی برای کسب و کارهایی است که محتوای تصویری فراوانی تولید می کنند.

Twitter توئیتر:

توئیتر 321 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد که به دنبال ترند ها و اخبار روز هستند. این پلتفرم برای کسب و کارهایی که به دنبال انتشار اخبار و ترندها در حوزه فعالیت خود هستند، بسیار مناسب است.

Linkedin لینکداین:

لینکداین پلتفرمی (B2B) ، مناسب کسب و کارها و صنایع است، تا خدمات خود را به سایر صنایع عرضه نمایند.

Youtube  یوتیوب:

بزرگترین موتور جستجو بعد از گوگل یوتیوب است. شما از طریق بارگذاری ویدئو در این شبکه اجتماعی می توانید با مخاطبان خود تعامل کرده و برای آنها محتوا به اشتراک بگذارید.

Pinterest پینترست:

پسنترست یک شبکه اجتماعی عکس محور دیگر.

 Telegramتلگرام:

نرم افزار پیام رسان تلگرام که اساسا شبکه اجتماعی محسوب نمی شود، به واسطه استقبالی که در برخی کشورها مانند ایران از آن شده، مانند یک شبکه اجتماعی محلی عمل می کند.

پشتیبانی شبکه های اجتماعی

پشتیبانی شبکه های اجتماعی به معنی انجام فعالیت هایی برای مدیریت صفحات شبکه های اجتماعی و تمرکز روی کارهایی است که به موفقیت تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما بیانجامد.

تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی

بزرگترین بخش مدیریت شبکه اجتماعی، تولید و انتشار محتوا در پروفایل تجاری شماست. این تنها به معنی نوشتن شعارهای تبلیغاتی نیست. بلکه شامل تصاویر و ویدئو هم می شود.

محتوای تولید شده برای شبکه های اجتماعی باید کوتاه، جذاب و با قابلیت انتشار حداکثری باشد.

مقاله بالا خلاصه ای از مقاله مدیریت شبکه های اجتماعی منتشر شده در سایت سی یو وب بود. این مقاله را به طور کامل در این سایت بخوانید.

منبع: مدیریت شبکه های اجتماعی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی