اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

5 راه تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۳ ب.ظ

مدیریت شبکه های اجتماعی

کار یک مدیر شبکه های اجتماعی آسان نیست. مهم نیست که دوستان یا خانواده چه فکر می کنند ("شما فقط توییت می کنید، درسته؟"). اگر به شبکه های اجتماعی در کسب و کار خود توجه می کنید، احتمالاً کارهایی مانند تولید محتوا،بازاریابی محتوایی،دیجیتال مارکتینگ، خدمات مشتریان و شبکه سازی را انجام می دهید.

از این گذشته، بسته به استراتژی شبکه های اجتماعی خود، بر روی چندین پلت فرم، برنامه ریزی کرده و مطلب ارسال می کنید. اما آیا راهی برای سرعت بخشیدن به این روند برای صرفه جویی در وقت، وجود دارد؟ جواب، یک بله پرقدرت است! چند راه ساده وجود دارد که می توانید روند مدیریت شبکه های اجتماعی خود را ساده تر کنید. برای آشنایی با این روش ها با ما همراه باشید.

اهداف واضح و پرسونای بازاریابی خود را تعیین کنید

اجتناب از فکر کردن درباره بازار هدف یا پروسونای بازاریابی کسب و کار شما، به این دلیل که محصول یا خدماتتان می تواند توسط هر فردی مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است برایتان وسوسه انگیز باشد.

اما حتی سوپرمارکت ها و فست فود های زنجیره ای نیز برای خود، پرسونای مخاطب در نظر می گیرند.

برای تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی هدف این است که در مورد مشتری خود بطور کامل تحقیق کنید. سپس آنها را به گروه هایی طبقه بندی کرده و پرسونای آنها را توسعه دهید. پس از شناسایی، می توانید نیازهای آنها را بفهمید و آنها را در کانالهای درست شبکه های اجتماعی، هدف قرار دهید.

کانال های شبکه های اجتماعی خود را انتخاب کنید

برای مدیریت شبکه های اجتماعی مختلف خود، هوشمندانه تر کار کنید نه سخت تر. ایجاد یک پست و سپس کپی و پیست آن در چندین کانال، آسان است. اما همه کانال های شبکه های اجتماعی، یکسان نیستند. اگر پرسونای بازاریابی برای محصول شما یک تاجر بالای 55 سال باشد، احتمال پیدا کردن وی در اسنپ چت اندک است. انرژی خود را بر روی دو یا سه سیستم که برای محتوای شما و مخاطبان هدف شما موثر هستند، متمرکز کنید.

اگر صفحات شبکه های اجتماعی دارید که آنها را به روز نمی کنید، بهتر است که آنها را به طور دائم حذف کنید. اطلاعات منسوخ شده، لوگوهای قدیمی و یا نظرات منفی در این صفحات که هرگز به آنها پاسخ داده نشده است، می توانند سبب از دست دادن مشتریان بالقوه شما شوند و شهرت بدی برای شما ایجاد کنند.

 

یک برنامه تولید محتوا ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه تولید محتوا می تواند بسیار طاقت فرسا به نظر برسد، خصوصاً وقتی شرکت هایی را می بینید که روزانه دو یا سه بار مطلب ارسال می کنند!

اما فقط به صرف ارسال مطلب، خود را تحت فشار قرار ندهید.

برای مدیریت بهتر شبکه های اجتماعی خود، اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی در پشت برنامه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی خود دارید که براساس اهداف و پرسونای بازاریابی شما باشد.

اگر سعی دارید پشتیبانی مشتری را بهبود ببخشید، احتمالاً ارسال یک تصویر متحرک یک سگ بامزه، کمکی نمی کند (مهم نیست که چقدر جالب باشد).

به آرامی شروع کنید و برای ارسال محتوا سه تا پنج پست در هفته برنامه ریزی کنید.

 ابزارهای مناسب شبکه های اجتماعی را پیدا کنید

با افزایش اتوماسیون و ابزارهای هوش مصنوعی برای آسانتر کردن زندگی، هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از آنها برای کسب و کارتان وجود ندارد.

طراحی سایت اختصاصی و سپس اتصال آن به پروفایل شبکه اجتماعی شما، فقط می تواند چند دقیقه طول بکشد.

اگر برنامه تولید محتوای شما برای ماه آینده تنظیم شده است، می توانید از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی  مانند Hootsuite، Buffer (با حداکثر سه حساب شبکه اجتماعی) یا Falcon به صورت رایگان برای برنامه ریزی پست های خود امتحان کنید.

 نه تنها می توانید تمام پلتفرم های خود را از یک جا مدیریت کرده و در زمان صرفه جویی کنید (به جای ورود و خروج از هر شبکه اجتماعی). بلکه می توانید از مزایای اندازه گیری عملکرد خود و دیدن اینکه مخاطبان شما با چه مباحث و یا هشتگ هایی ارتباط برقرار کرده اند، نیز استفاده کنید.

برای تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی، استفاده از پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی، یک پتانسیل عظیم برای آشنایی با مخاطبان و کشف مخاطبان جدیدی است که به موضوعات مشابه یا صنعت شما علاقه مند هستند.

محتوای قدیمی خود را بازیابی کنید

همیشه نیاز به ارسال مطلب جدید نیست. در حقیقت، مردم دوست دارند ببینند که یک شرکت چگونه آغاز  به کار کرده است. سعی کنید از ThrowbackThursday# استفاده کنید تا داستانهای جالب درباره آنچه شما را به ایجاد کسب و کار جدید ترغیب کرد، یا عکسهای قدیمی را به اشتراک بگذارید.

این امر نه تنها به ایجاد آگاهی از برند (brand awareness) شما کمک می کند، بلکه باعث ایجاد وفاداری مشتری نیز می شود.

همچنین ممکن است، دنبال کنندگان جدید برخی اخبار جالب و مرتبط درباره شغل یا خدمات شما را از دست داده باشند.

 بنابراین بازیابی پست های قدیمی وبلاگ یا نکاتی که هنوز هم مرتبط هستند و می توانند به مشتریان شما کمک کنند، را در محتواگذاری شبکه های اجتماعی خود فراموش نکنید.

بهترین راه برای بهینه سازی استراتژی شبکه های اجتماعی، تست محتواها و ابزارهای مختلف است.

سپس نتایج را اندازه گیری کنید تا دریابید که چه چیزی برای کسب و کار شما بیشترین اثربخشی را دارد.

سعی کنید بر روی یک یا دو زمینه که می توانید بهبود ببخشید تمرکز کنید و شروع کنید.

این مقاله را می توانید به طور کامل در 5 5 راه تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی بخوانید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی