اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

اطلاعات و آگاهی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، دانش و...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چرا در ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ب.ظ

سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه با وجود اقتصاد قوی و تلاشهای محکم دولت ترکیه برای بهبود فضای سرمایه گذاری ، مکانی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است و همچنان یکی از بازارهای نوظهور است که فرصت های سرمایه گذاری زیادی را در اختیار دارد.

براساس گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD 2019 ، ترکیه جایگاه خود را به عنوان دومین دریافت کننده بزرگ FDI در غرب آسیا ، بعد از اسرائیل حفظ کرد.

بزرگترین گروه سرمایه گذاری در ترکیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

افزایش سرمایه گذاری ایالات متحده امریکا در سال 2018 یافت و پس از هلند، دومین سرمایه گذار بزرگ در ترکیه شد. در سال 2019 ، آذربایجان به اولین سرمایه گذار در ترکیه تبدیل شد. دلیل این امر هم راه اندازی پالایشگاه نفت استار توسط این کشور بود. از جمله اینکه، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه در سالهای اخیر رشد روز افزونی داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت اقتصاد ترکیه ،سرمایه گذاران از سراسر جهان به دلیل فرصت های زیادی که توسط اصول اقتصادی محکم آن ایجاد شده، همچنان به سرمایه گذاری در ترکیه ادامه می دهند.

بیست کشور برتر که بین سالهای 2010-2017 در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند شامل کشورهایی مانند هلند ، اتریش ، انگلیس ، اسپانیا ، ایالات متحده آمریکا ، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات متحده عربی ، عربستان سعودی ، کویت و قطر است.

ویژگی های بسیاری وجود دارد که سرمایه گذاری خارجی را به بخش های مختلف ترغیب کرده است.

موقعیت جغرافیایی ترکیه، منحصربفرد است و به عنوان پلی بین اروپا و آسیا عمل می کند. این امر به ویژه برای سرمایه گذارانی که به دنبال دستیابی به چندین بازار مانند کشورهای خاورمیانه و اروپایی هستند ، جذاب است.

به دلیل عدم اطمینان سیاسی و مسائل امنیتی در خاورمیانه ، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی، ترکیه را برای مدیریت تجارت خود در آن کشورها انتخاب می کنند.

ترکیه یکی از آزادترین سیاست های سرمایه گذاری خارجی و سازمان های حقوقی را در بین کشورهای عضو OECD دارد و با سرمایه گذاران خارجی و داخلی به طور یکسان، رفتار می کند. اگرچه ممکن است محدودیت های خاصی برای سرمایه گذاران خارجی وجود داشته باشد، اما به طور کلی هیچ محدودیتی در مالکیت خارجی یا سرمایه گذاری خارجی در ترکیه وجود ندارد.

سرمایه گذاران خارجی می توانند بدون محدودیت ملیت یا محل سکونت ، شرکت خود را در ترکیه تأسیس کنند. سرمایه گذاران می توانند از طریق کانال های مختلفی مانند ثبت یک شرکت جدید یا خرید ملک در ترکیه، اقدام به سرمایه گذاری کنند.

ترکیه با تأیید بر لزوم بهبود تجارت بین الملل، همچنان به اقدامات مهم برای افزایش همکاری های خود با سایر کشورها ادامه می دهد. این کشور از سال 1995 عضو سازمان تجارت جهانی و از سال 1996 عضو اتحادیه گمرک اتحادیه اروپا است.

همچنین در حال حاضر با 27 کشور عضو، قراردادهای تجارت آزاد بسته است. این ها باعث افزایش امنیت سرمایه گذاری در ترکیه می شود.

دولت ترکیه به منظورجذب سرمایه گذاری خارجی ، مرکز دارایی استانبول را تأسیس کرد. بر اساس آن ، برنامه هایی در حال انجام است تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند اوراق بهادار مبتنی بر ارز صادر کرده و نقش اصلی را در بازار سرمایه کشور داشته باشند.

مزایای ارزنده فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، از جمله می توان معافیت از پرداخت عوارض گمرکی ، معافیت مالیات بر ارزش افزوده ، بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده و کاهش مالیات ، پشتیبانی حق بیمه تأمین اجتماعی ، عدم پرداخت مالیات بر درآمد و دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک در کوتاهترین زمان ممکن را نام برد.

ادامه این مقاله را در امنیت سرمایه گذاری در ترکیه بخوانید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی